torsdag 31 maj 2012

Jag kliver ut ur garderoben

Nej vet du vad. Jag är ingen tuffing. Har aldrig varit, men säkerligen uppfattats som en sådan. Jag har alltid varit en mjukis. En känslig tjej. Numera en känslosam kvinna. Det kanske kommer som en överraskning för många. Men det är dags att kliva ut ur garderoben.

Jag är vaken tuff eller stark. Jag tål inte vad som helst. Jag klarar inte av allting. Tvärtom. Jag blir lätt ledsen. Känner ofta stor sorg. Och vill gärna ha någon man vid min sida att luta mig mot. Jag är en sann romantiker med en obotlig tro på kärlekens kraft.
Jag är modig. Väldigt modig. Men inte stark och tuff. Mitt mod springer ur mitt stora öppna godtrogna hjärta som är fullt av längtan, passion, lust och glädje. Det är hängivet Gud och kan därför uppfattas som starkt. Men jag är stark i min tro. Modig genom min kärlek. Men sårbar som en hudlös. Det är vad som kommer med mitt öppna hjärta. Och jag är vänlig.

Jag är hängiven. Och uthållig i det jag tror på. Men när jag inte längre kan bära tron på en relation, ett projekt eller vad som helst, då avslutar jag direkt. Då blir de svåraste besluten ändå enkla. För i mitt hjärta finns inte längre något som ger bränsle.


Hela jag är i en förändring. Det innebär förändringar för alla runt omkring mig. Men jag väljer att nu kliva ut ur garderoben. För jag vill aldrig mer bygga en relation till vare sig en man, en vän, mina barn, min familj eller mina kunder på en osann bild om att jag är en tuff och stark kvinna. Jag orkar helt enkelt inte längre axla den rollen, för den tycks ge andra tillåtelse att svika mig när jag behöver vila och tas omhand. Det är en never ending story sedan barnsben. Det kontraktet med mig själv går nu i graven. Jag behöver det jag ger andra, en vänlig kärleksfull famn att vila ut i utan att bli dömd.

Jag är en supersoftis. En riktig kelgris som behöver massor av uppskattning för min kvinnlighet. Jag vill kramas mycket och länge. Jag tycker om att pussas mycket. Beröring är det bästa jag vet. Jag njuter av fina vänliga kärleksfulla ord. Oavsett vem de kommer ifrån. Jag är generös med allt som är jag.

Och äntligen inser jag mitt värde. Hur otroligt värdefull jag är när jag är jag och ingen annan. Hur vacker jag är som medmänniska och kvinna. Det värdet tar jag nu med mig in i mina relationer. Det tar jag med mig in i mitt företag Själaglad. Jag släpper ut allt det gamla. Låter det gamla vattnet tömmas ut. Spolar av badkaret och kliver ner i det nya rena och låter det omsluta mig.


Jag är en ledare sedan barnsben. Nu kliver jag fullt ut in i den rollen. Men inte som en tuff stark ledare, utan som en mjuk, kärleksfull, vänlig, ansvarsfull, godtrogen, passionerad, glad, ärlig, öppenhjärtlig, sårbar och genuint värdefull ledare. Och det är sådana ledare jag nu kommer att utbilda. Inte där målet och huvudet styr. Inte där den egna vinsten står i centrum. Utan där vägen och hjärtat styr. Och där vinsten för mänskligheten står i centrum. Det är ett ledarskap som bygger på att vi är gudomliga förvaltare.  Det är för alla er som insett att ni inte äger något, bara lånar. Och som vet att vi inte är separerade utan är vägledda av en gudomlig kraft som genomströmmar allt och alla. Jag söker människor som bryr sig, tar ansvar och vill vara med och förändra världen. För jag behöver er så att vi äntligen kan få fart på det Uppvaknande som vill ske. Det är dags för er att också kliva ut ur garderoben.

Jag har börjat göra om hemsidan för att matcha detta. Du kan titta in om du är nyfiken.
www.sjalaglad.nu

1 kommentar:

Christer sa...

Gillar!
Kram vännen!
Christer