onsdag 23 maj 2012

Jag drömmer stort. För hela planeten.

Åååh vad jag är ledsen idag. Och känner mig ensam och pytteliten. Jag är trött av att dra. Behöver en famn att vila i.
Jag har insett att jag sällan är rädd. Att tron är så stark att rädslan släppt. Oro och stress har inget att fästa i. Jag är beredd att göra allt Gud ber mig om. Jag har full tillit till honom. Och jag inser att det enda som kan knäcka mig är min egen mänsklighet. Hela min kropp och mitt väsen skriker efter en partner att dela min stora mission med. Han sätter upp scenen och jag talar. Han är ramen och jag får vara konstverket. Just nu gör jag hans arbete med och jag inser att det tar på mina krafter. Tröttheten gör mig ledsen. Jag är ensam med det jag känner är ämnat för två. Och jag vill frigöra mig. Leva ut, blomma, som den virvlande feminina dansen, det pågående konstverket. Jag är Guds pensel och målar en kärleksduk. Det är jobbigt att samtidigt hålla duken spänd.

Jag kan aldrig bli en realist. Jag är en drömmare. Jag mår inte bra i den form samhället satt upp att leva efter. Jag drömmer stort. För hela planeten. Kvinnan på bilden är jag. Mitt allra renaste finaste jag. Stillhet och kärlek. Visdom och tro. Hopp och mod. Vänlighet och medkänsla. Engagemang och glädje. Villighet och sårbarhet. Inre frid. Kvinna. Stolt och värdefull. Helig. Mästare. Budbärare. Guds pensel.


Jag drömmer stort. För hela planeten. Jag drömmer om en plats där alla känner sig välkomna. Där tron på kärlek, livet och mänskligheten är grunden för allt. Där vänlighet, sanning och ett öppet hjärta är vägen vi vandrar för att nå en värld i frid och fred. Med människor som tar sitt ansvar. Medvetna människor som gör medvetna val. En plats utan ursäkter. En plats av tacksamhet, förlåtelse och bön. Där meditation är en självklarhet. Där inget har en prislapp som hindrar människor från att leva i sin sanning. Det är en plats där alla känslor är tillåtna och omfamnas av kärlek. Det är en plats där vi uppmuntras att stråla och briljera. Där vi tränas i att lysa upp världen. Där vi är enade och tanken om separation är försvunnen. En plats fri från droger och fylld av livsglädje, skratt och dans. Där sången sjungs med hög stämma och människor lyssnar till varandra. Ser varandra. På riktigt. Jag drömmer stort. För hela planeten. Men jag är människa och jag vet att denna dröm är ämnad att drömmas med en partner. En man som håller i allt det praktiska. Allt det administrativa. Alla avtal. Alla förhandlingar. All struktur. Hela ramverket. Så att jag fullt ut kan leva mitt kall. Att leda människor, förmedla budskap, ge människor en möjlighet att uppleva kärleken och Gud. Uppleva sig själv och Gudinna. Uppleva styrkan i en tro och en kärleksfull gemenskap. Sjunga sången, dansa dansen, sitta i stillheten, lyssna till bönen, vara i tystnaden.

Jag drömmer stort. För hela planeten. Jag drömmer om Open Heart Community.  http://openheart-community.blogspot.se/

Jag vet att den drömmen är viktig. Det påminner andra mig om när jag glömmer bort.
http://lustochliv.blogspot.se/2012/05/den-bla-planeten-hur-kan-vi-tjafsa-sa.html

Inga kommentarer: