lördag 19 maj 2012

Kärleksradion leder till läkning

I morse satt jag och Anders Vigre och sände The Soul Mate Story - Part 2 i Radio Själaglad. Det är en sann kärlekssaga. Vi berättade om vår nakna utlämnande kommunikation. Den som var så naturlig fastän vi bara hade mailat varandra i fyra dagar. Den som lade grunden för en kärlekssaga med så mycket kärlek i sig att den behövde delas med världen. För att vi visste någonstans att den kärleken var ämnad för fler. Den var en gåva från Gud och vår kärlekssaga om själsfrändeskap har som syfte att läka relationer i ett partnerskap.

Lyssna på repriserna här.
The Soul Mate Story på Radio Själaglad - Part 2
The Soul Mate Story - Part 1

Lisbeth var en av lyssnarna i morse. Min fina vän Lisbeth. Och det du nu får läsa är vår dialog i en sluten grupp på facebook. En Open Heart Community där vi kan vara nakna och sårbara, stå lika mycket i vårt ljus som i vår skugga. I vår styrka och vår smärta.
Varsågod och lyssna till Lisbeth Jönsson, henne vi kallar Wictoria Stjärnöga.


Det Marie och Anders berättar om väcker något djupt igenkännande i mig ♥♥♥ kan inte riktigt ta på det - än, handlar förmodligen om min relation med min sambo och om hur vi möttes och vad som hände i våra liv då för snart 14 år sedan ! En djup kärlek som funnits i tidigare liv och som vi fann i varann igen. Tack, för att ni är så ärliga och nakna för oss som lyssnar - jag ber för att ni läker och helas med detta. Kanske är det det vi lyssnare också skall göra. ♥ Iallafall känns det så för mig !

Marie: Det är precis vad det handlar om vackra Lisbeth. Läkande av kärlek mellan man och kvinna. ♥

Lisbeth: smärtan i bröstet känns stor och vill ut ♥ tårarna rinner

Marie: gråt Lisbeth gråt gråt gråt ♥

Lisbeth: tänk om tårar vore guld sades det förr, det är väl precis det dom är ♥

Lisbeth: de leder till en inre skatt

Marie: ja!!!

Lisbeth: kan bara inte se den bakom vattenfallet

Marie: gå igenom vattenfallet ♥

Marie: in i grottan :-9

Lisbeth: yes, det gör ont i ryggen, skall lyssna på en av dina inspelningar nu, det blir skivan.

Marie: såklart !!! ♥

Lisbeth: ♥ nyförlöst ♥ lugn ♥ varm ♥ omhuldad av en gudomlig kärlek ♥ jag fann grottan ♥

Marie: wow! kan du inte berätta för oss. Jag älskar dina berättelser. Det skulle vara ett perfekt inlägg på min blogg idag. Vad vårt program väckte och hur du tog hand om det. SANT ledarskap! ♥

Lisbeth: gråtattackerna som kommer böljar och jag följder med dom ner på golvet i en hopkrupen ställning. Känner att jag skall lyssna på en av alla Maries meditationer jag har sparade. Just denna handlar om att läka det feminina. Så jag sätter igång den, lägger mig raklång på golvet, med en nalle på bröstet och en filt över mig, känner att jag skall ändra ställningen och svänger runt ett kvarts varv och lägger upp fötterna på soffan, det känns som om jag ligger i en födande ställning. Tillåter det att vara så utan att logiskt tänka ut något annat bekvämare, just nu är det såhär det skall vara. Skivan som vibrerar i meditationen tar sig upp över min kropp och vid ett tillfälle ser jag en bild av mig som en slags kokong som sugs ut igenom mig själv och mitt sköte. Det är en vacker bild. Samtidigt är jag en kondor som cirkulerar ovanför för att hålla kolla på omgivningarna. När meditationen är över har det onda spända i ryggen försvunnit och det infinner sig en värme och ett lugn och jag blir varsamt omfamnad av en gudomlig kraft och jag lägger mina vita vingar om mig, som ett nyförlöst barn. Här inne känner jag mig trygg, jag tar ner fötterna och kryper ihop i fosterställning och vilar i min egen famn en stund. Sakta kommer jag tillbaka till denna världen, värmen i mig finns kvar, hjärtat känns större och kärleken likaså. ♥
för 5 timmar sedan · Gilla · 2

Tove: ♥

Marie: Wow!!! Får jag använda det på min blogg. Du är sagolik!!!! ♥

Lisbeth: Ja, Marie jag känner att jag är redo att börja dela mig mer av mig till världen. Du får lov att ta med alla mina ord i detta inlägget, sätta ihop dom till en berättelse om du vill. Kommentarerna om tårar som blir guld och till slut en skatt känns också viktiga. ♥

Marie: Precis vad jag tänkte!!!! Tack Lisbeth. Ära för mig att få dela din ord.

Inga kommentarer: