onsdag 9 maj 2012

Att lägga grunden har tagit på mina krafter - jag är trött

Jag har tjänstgjort mycket de senaste månaderna. Otaliga timmar framför skärmen för att ro allt i hamn. Jag har ont i ögonen.

Utanför hoppar skatan i det höga gräset. Och jag är glad över sällskapet. Den är vacker i sin skrud. Gud skapar enbart fullkomlighet. Vi är alla fullkomliga. I vår nakenhet. Utan våra rustningar. Utan kläderna som krymper oss och placerar oss i roller som inte är våra.

Naket är vackert. Naken står den som känner sitt värde. Så förstått sin fullkomlighet.

Min kropp är trött efter månaderna av förberedelser. För det är vad det känns som. Jag har lagt grunden för det stora bygget. Det stora palatset som rymmer alla de välbehövliga rummen mänskligheten skriker efter allt högre. Rummen som behövs för att vi ska våga öppna oss och ta emot den villkorslösa kärleken utan rädslan att bli sårade, lämnade och övergivna. Palatset finns på webben just nu och jag ber till Gud om att också få den fysiska platsen och förutsättningarna för att bygga den.

Gogglade ett palats. Fann detta. Komiskt. Tiger Woods hem.
Golfen var min största konkurrent i relationen med Anders.Golfen kändes som hans älskarinna. Jag kunde aldrig vinna över den.

Jag har förberett Radiorummet.
Palatsen rymmer ett webbradiorum. Ett rum som når alla. Kostar inget. Sänder kärlek i sin kanal. Jag har lanserat den premiären. The Soul Mate Story. Den magiska berättelsen om min och Anders Vigres kärleksrelation. Den rymmer allt från eufori till lidande. Lycksalighet och förtvivlan. Du delar vi alla våra år ihop. Utan att veta var vi står idag och vart vi är på väg. Sagan får sitt slut i radioprogrammet.
Del två berättar om vårt första fysiska möte. http://my.blogtalkradio.com/sjalaglad/ (länk)

På tisdag 15 maj är det premiär för nästa program. Soul Sisters - Storytelling by Awakened Women.
Det känns härligt att äntligen få ro även detta i land. Min hjärna är trött av allt planerande och strukturerande. Byggande och nätverkande. Detta program är Kvinnornas arena. Våra berättelser. Vår visdom. Vår kärlek till alltet och mänskligheten. http://my.blogtalkradio.com/sjalaglad (länk)

Jag har arbetat i skrivarlyan:
Varje dag bloggar jag och läser andras bloggar. Jag tycker om att vara på webben, på facebook och lyssna till människors röster och sända uppmuntrande ord och hjärtan. Och allt oftare bjuder jag in andra att dela sina historier på mina bloggar. Allas röster är viktiga. Ibland blir jag fasligt trött på min egen.

Jag har pilgrimsvandrat i 31 dagar.
Denna vandring inser jag nu är vandringen mot The Open Heart Community. Det är vandringen som lett mig till att se vilka rum jag behöver bygga i palatset för att människor ska hitta tillbaka till den villkorslösa kärleken till livet och sig själv.

Jag har byggt Bönerummet.
Det kom naturligt under vandringen att börja be. Bönrummet på webben skapades. Trots att jag inte var van vid det kändes det så naturligt. Och responsen har varit enorm. Lovorden stora. Längtan efter en fortsättning efter pilgrimsvandringen stor. Bönerna klär av oss ensamheten. Bönerna klär av oss egot. Bönerna gör oss ödmjuka. Så idag har jag lagt grunden för detta Bönerum på webben så att den platsen finns för alla som vill be om hjälp, tacka, förlåta och längta.

Det autentiska Utbildningsrummet är förberett:
Jag har förberett för internationellt samarbete av den sannaste renaste formen av coachutbildning, Essence Coaches, att vara en del i de utbildningar och kurser palatset erbjuder i att se människor på riktigt, i sitt sanna jag och i sin renaste heligaste form. Jag är en av grundarna även här men sluppit grovarbetet. Det har fyra andra kraftfulla kvinnor i USA gjort. Jag får vara med i finliret.

Kvinnorummet där healing sker är förberett:
Jag har förberett för kvinnorna att träda fram, läka sina röster, bli hörda och berätta sin historia. Detta i en trygg miljö där sårbarhet hedras.
I sommar avslutas ett nio månader långt internationellt projekt. Boken Empowered Voices är resultatet av detta samarbete mellan 22 kvinnor i hela världen. Alla delar sin röst genom en sann berättelse. Jag startar en svensk version i höst, utifrån exakt samma struktur som grundaren av Heal My Voice byggt upp. Hon är en förebild, Andrea Hylen. http://www.healmyvoice.org/

Jag har förberett för Open Heart Community/ Palatset där allt samlas under samma tak att växa sig stort.
Grunden är lagd. Energin finns där. Den håller på att byggas. Palatset finns delvis på nätet, i rymden. Jag längtar efter att få bygga det första fysiska så att vi kan mötas och kramas. Jag är redo att bli byggherre. Men jag saknar alla de medel som behövs. Jag har armarna öppna och hjärtat redo att ta emot detta.
http://openheart-community.blogspot.se/


Inte konstigt att min kropp är trött..... att jag längtar efter att ha öppnat alla dörrar till alla rum och bara träda tillbaka och bevittna undret som sker när människor möts i kärlek.
Jag är platsen. Ni är skeendet. Tillsammans är vi.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Woooo Hoooo Heja dig!!! Du har verkligen jobbat för det du tror på <3 Du visar mig att det är möjligt när jag tvivlar! Jag läääängtar efter det fysiska Open Heart <3 Hoppas få vara en del av det ;-)
Hela mitt väsen blir varmt när jag ser alla profilbilder på FB, på de personer som liksom jag har ett hjärta som bara vill dela kärlek <3 <3 Tänk att få vara i varandras närvaro på dagtid och jobba med mänskliga möten all day long <3 LOVE YOU!!! Jeanette

blabla sa...

Tack underbara Jeanette för ditt stöd och din tro på mig! För dina ord och dina handlingar!
Jag är redo att ta emot huset! Och det ska fyllas med glädje och hopp! <3 KRAM!! Love you! <3