tisdag 24 januari 2012

Dags att slå igen den gamla boken

Det har hunnit övergå i en ny dag när jag skriver. Men jag håller en överenskommelse med mig själv att blogga  varje dag. Idag har varit en alldeles superb dag. Jag har fått de insikter jag behöver för att upprätta den nya gränssättningen. Jag har klivit in i en ny form av sårbarhet och den kräver väldigt tydliga gränser. Annars blir jag halvt ihjälslagen. Mina gamla gränssättningar fungerar inte längre.
Det är dags att ta avsked av min gamla historia. Stänga den boken och sätta in den storyn i bokhyllan och börja skriva en ny berättelse. Min nya berättelse skrivs på nya rena blad och behöver en bra bindning, en stadig ram och en tydlighet. Den ska vara vänlig och kärleksfull. Framförallt ska den vara kristallklar och utan utrymme för några tolkningar. Den första sidan i denna bok har jag påbörjat idag. Och det är en enorm lättnad. Det kommer att innebära förändringar. Bra sådana. Fyllda av mer respekt, större värde och i slutänden mer kärlek. Och av alla märkliga känslor så var det vreden som öppnade dörren och förlåtelsen som var bron över till den nya sidan i den oskrivna boken om Marie.

Min nya historia är så lätt att den lyfter läsaren.

Inga kommentarer: