tisdag 3 januari 2012

Vardagslyx

Det håller på att mörkna utanför mitt fönster. Det är ruggigt blåsväder. Jag är nyss uppstigen från ett skönt värmande bad. Jag älskar att bada, både i havet och badkaret. Vardagslyx.
Bredvid mig står ett högt glas nybryggt kaffe och jag lyssnar till Deva Premal och Mitens nya skiva Password. Jag älskar kaffe och jag älskar deras musik. Vardagslyx.
Jag är ledig från jobb och barnen har lov, så Jolle ligger och slappar framför teven. I morse var vi och tittade på när Niki spelade grundspelet i Skånecupen. Tre raka vinster ger spännande kvartsfinal i Baltiskan imorgon. Jag älskar att vara ledig och ha barnen lediga så att vi inte behöver passa några tider. Vardagslyx.
I kylen har vi rester kvar från gårdagens middag, allt som behövs är att koka lite mer pasta och värma resterna. Jag älskar att slippa laga mat. Vardagslyx.

I badet läste jag en bok jag lånat av vännen Jeanette Östling. En bok av Agneta Sjödin som heter Vändpunkter. Den handlar om olika människors livsöden, situationer i deras liv som blivit en vändpunkt. Intressant att den landat i mina händer med tanke på att jag deltar i ett liknande internationellt bokprojekt som blir klart under 2012. Och jag hoppas starta igång och leda ett liknande senare i år. Jag älskar att läsa om andra människors liv och hur lidande kan leda till framgång. Vardagslyx.


Inte långt ifrån där jag bor finns en öppen anstalt. Den ger ett sunt perspektiv på min tillvaro. Jag är fri att göra vad jag vill och när jag vill. Jag är fri att tänka och tycka vad jag vill. Jag är fri att vara med vem jag vill när jag vill. Jag är fri och jag älskar det. Vardagslyx.

"Jag kan servera dig frukost, men jag kommer aldrig att meditera med dig. Fast egentligen är jag bara ute efter din kropp." En kommentar sagd med glimten i ögat utav en man jag känt länge och väl. Och jag tar den som en varm kärleksfull komplimang två vänner emellan. Jag älskar komplimanger. Vardagslyx.



Fina Katarina hade skickat ett värmande och vackert mail idag och ville samtidigt  beställa ett exemplar av min nätta lilla bok fundra - krönikor om livet. Flera andra kunder väntar på sitt ex. Jag älskar alla mina helt sagolika kunder/själsvänner. Vardagslyx.

Beställ ditt exemplar på denna sida

Och jag vaknade i morse bredvid en vacker man. Jag hade förståndet att ge så mycket kärlek jag förmådde hela kvällen igår. Jag var klok nog att ta tillvara på stunden, timmarna vi fick tillsammans. Jag valde att vara kärleksfull. Och jag valde att se all den kärlek som finns i mig och mellan oss. Jag valde att glädjas åt den pirrande känslan i  min kropp när jag höll om honom. Jag hade glömt bort hur det kändes. Och jag valde att njuta av att klappa hans kind, låta min hand känna hans bröstkorg häva sig. Jag valde att vara närvarande fullt ut i varje ögonblick. Och min kropp berättade tydligt för mig att den är vägen till min underbara vackra kvinnlighet som är så attraktivt mjuk och behaglig, både för mig och för honom. "Den sidan av dig är som en magnet på mig" sa han när jag låg på hans arm. Lätta tårar strilande nerför mina kinder och jag tittade honom i ögonen. Det var mjuka, vänliga och kärleksfulla tårar. Det är en sida av mig som jag enbart hittar fram till när jag är tillsammans med honom. Än så länge åtminstone. Och det är en sida jag själv känner att jag trivs att vara i. Den är varm, innerlig och fridfull. Djupt kvinnlig och mottaglig. Den öppnar omedelbart dörren till framtidsvisionerna. Men jag berättade inte för honom vad jag såg. Jag behåller dem för mig själv denna gång. Jag älskar min kvinnlighet och min förmåga att få kontakt med kärleken inom mig och utanför mig. Vardagslyx.

Vardagslyx är att ta tillvara det enkla och njuta av det, i närvaron av det.

Inga kommentarer: