lördag 14 januari 2012

Medicin mot våld: Tänk, tala och känn kärlek



"Think of it in terms of vibration. It's easy to understand
that language -- the spoken word -- has a vibration.
Well, written words also have a vibration. Anything in
existence has a vibration.” ~ Dr Masaru Emoto



Jag behöver inte se (under ett mikroskop) det vackra mönster som kärlek bygger i en vattenkristall för att veta att det är så. Jag kan känna det i hela min vattenfyllda kropp. Hur kärlek är en skapande kraft som ger behagliga, böljande, rena och alldeles underbart vackra mönster och vibrationer i hela kroppen.
Det räcker för mig att titta i en halv minut på ett tvspel som går ut på att döda, för att min kropp omedelbart ska berätta att detta är något destruktivt. En nedbrytande kraft. Igår såg jag när någon spelade ett sådant spel, Call of Duty. 30 sekunder klarade jag av innan jag var tvungen att lämna rummet. Jag såg spelaren avfyra två skott. Min hjärna kan inte sortera vad som är verkligt och vad som är spel. Tro inte att din heller kan det. Allt är energi. Och våld bygger på rädsla och separation. Det bygger på att jag är rätt och du är fel, därför är du min fiende. Den bygger på makt och hierarki. Rädsla är maten som håller allt detta vid liv.

Kärlek bygger på att vi alla hör ihop. Ett VI och en enhet. Om jag dödar dig, dödar jag en bit av mig. Allt jag hatar är det hat vänt mot mig själv. Alla tankar och känslor jag har om allt och alla andra är tankar och känslor om mig själv.
Kärlek är en skapande energi. Den kommer från hjärtat. Den bär empati och ödmjukhet. Förståelse och förlåtelse. Den är en kraft större än allt annat eftersom det är den gemensamma kraften av allas kärlek. Vet att rädsla är en energi som bygger på separation. Av den självklara anledningen är den löjligt liten i förhållande till den enade kärlekskraften.
När jag såg de två skotten i tvspelet, de två kropparna som träffades och föll mot marken och blodet som flöt kände jag smärtan i hela min kropp. Sorg kände jag över att alla dem som ser våld, mord och död som underhållning. Ledsamhet kände jag över alla dem som fastnat i denna konsumtion och inte är medvetna om att de blir vad de äter. Jag kände hur alla mina vackra rena vattenkristaller uppbyggda av dagens alla kärleksfulla tankar och känslor gick i tusen bitar på 30 sekunder. Och det vattnet ville ut. Jag började gråta.
Rädslans energi gick rakt in i mig för jag inte längre är avtrubbad, eftersom jag avgiftat mig själv genom att jag slutat konsumera våld för länge sedan. Mitt hjärta står öppet och är därmed sårbart. Min kropp är det där mikroskopet som Dr Masaru Emoto använder. Känslorna är de tydliga kristallbilderna av vad det är för en omgivning jag befinner mig i, vilka tankar jag bär och vad jag konsumerar, vare sig det är via valet av mat, musik, film eller tvspel.

Jag har en enkel regel: det jag inte vill att ett litet barn ska äta, göra, omges utav eller konsumera i någon annan form. Det borde jag själv avstå från och definitivt inte ge mina egna eller andras barn. Det är inte enkelt att bära det ansvaret. Men vi människor har ett val. Och det valet är vårt ansvar. Vi kan inte skylla på någon annan. Ursäkterna får näring utav ansvarslöshet och rädsla.
Jag har ett personligt val att ta ansvar för. Min övertygelse är att det valet är ett medvetet val vi alla behöver börja ta ansvar för. Vill jag bo i landet Kärlek eller i landet Rädsla?

Jag bor inte längre i Rädslans land och tar semester till Kärlekslandet. Jag bor i Kärleken men förlorar ibland min närvaro och åker då tillbaka till där Rädslan sitter på tronen och styr. De besöken blir som väckarklockor. En påminnelse om hur många människor lever. De resorna skänker mig tacksamhet och beslutsamhet. Jag vaknar upp till en ny nivå av medvetenhet och förstår att jag kan enbart visa andra vägen över till Kärlekslandet genom att bosätta mig där, komma tillbaka och berätta hur där ser ut och hur det känns att leva där. Det är meningen med mitt liv. Att berätta om valet vi alla behöver göra.

En utav alla resvägar som leder dig till Kärlekslandet är Meditation. Så varsågod och flyg med Själaglad. Jag bjuder dig på en gratisresa och ett besök i Kärlekens land. En resa som skänker dig kristallklart vatten!
Klicka på länken och luta dig tillbaka i sätet.
http://InstantTeleseminar.com/?eventid=25675554



Inga kommentarer: