onsdag 25 januari 2012

Gudomlig Inspiration

Jag kände mig inte manad att promenera idag. Men luften var så inbjudande. Så jag tog på mig de färgglada stövlarna och vandrade ner över havsängarna mot havet.


Det är här jag vill bo. På landet. Jag saknar inte stadens myller. Jag älskar tystnaden och stillheten här ute. Det är magiskt. Inget fyller mig med så mycket kärlek som en stund vid havet. Inget är så vackert som naturen. Här behöver inget komponeras och inte retuscheras. Här kommer jag i kontakt med ren kärlek och ren skönhet. Och när jag ser den omkring mig kan jag se den i mig själv. Då fylls jag också av gudomlig inspiration och kärleksfulla idéer.
Idag tog jag med mig två gudomliga idéer hem och omsatte dem i handling.

Gudomlig idé 1:
Korta naturupplevelser som videoklipp med små texttips. Rena, enkla och utan mänsklig inblandning.
På min Företags - Facebooksida kommer jag att med jämna mellanrum publicera dessa naturtips.
Själaglads Facebooksida. Här är tips nummer 1.



www.sjalaglad.nu, www.marie-eklipanovska.se
Feel and Get Healed by Nature Tip #1 Silence
Being in Nature, breathing in the silence, is a way to find peace of mind. Here you can let go of all the thoughts that creates stress and anxiety.
Breath in peace. Breath out and let go of all that is not peace.


Gudomlig idé 2:
Mitt hemliga hyllningsprojekt till Gud som du kan följa varje dag här på bloggen.


Dag 1:
Skapa en värdig plats. Vad är bättre än heliga hörnan? Här har vi glädjeträdet med ljus och hjärtan, änglar och kors från kärleksfulla vänner. Buddha ber och vakar över platsen. Ett vackert fat med gåvor från Moder Jord. En andlig bok och ett keramikhjärta skapat av en kreativ själ. De bästa energierna för detta hyllningsprojekt till Gud.


Ta in föremålen och ge dem värme och omsorg. Visa dem vördnad genom att låta dem värma sig på något för mig värdefullt och oersättligt. De vilar på min avlidna mormors gamla kökshandduk. JN står för Johanna Nilsson. 

 
Fortsättning följer imorgon....

Inga kommentarer: