tisdag 10 januari 2012

Jag är en stjärna



Intensiv blick idag :-)
Idag är jag en stjärna! Och jag känner mig som en sol. Och det beror faktiskt på att jag varit så produktiv.  

Ingen tomgångskörning här inte.
Aligned är ett uttryck som används mycket inom personlig utveckling. Det är när being (att vara närvarande) och doing (agerandet) smälter samman i en linje, som handen i handsken. Flöde (flow) uppstår och det är en så härlig känsla. Allt som tidigare var svårt blir lekande lätt. Det bara görs nästan av sig själv, helt ansträngningslöst.



I naturen finns flödet naturligt. Tap into it!
Hur har jag uppnått detta flöde undrar ni kanske. Genom att ta mig tid till det jag känt att jag behövt göra när jag behövt göra det, även om förnuftet protesterat. Och en del människor runt omkring mig. Jag har följt hjärtat.
Jag upptäckte ett motstånd, en kraftig blockering sent i höstas. Det visade sig vara sorg sedan urminnes tider. Så jag gjorde tvärtemot vad jag annars har gjort när denna känsla knackat på min dörr. Jag öppnade dörren och släppte in den.
Aj... Oj.... Hua.... Ååååh... Smärta..... Djupt fysisk och psykisk smärta. Svart sorgegegga som nästan dränkte mig. Istället för att försöka ta mig upp ur geggan beslöt jag mig för att sjunka igenom skiten en gång för alla. Och jag kom ut på andra sidan. Jag tecknade som en besatt i fem dagar. Bölade (storgrät) som en galning. Tårar som kom från djupet av min själ och med en röst jag inte kände igen. Jag vrålade ut min förtvivlan när jag var ensam och jag tecknade mig igenom den värsta smärtan. Inget annat hjälpte. Jag tog fram den boken igår. Det blev en hel bok. Jag tecknade rakt av vad jag kände. Utan censur. Skrev en del text till bilderna. Jag ritade tills ritblocket var slut. Inga skisser. Med tuschpennor. En sida rev jag ut som blev kladdig innan jag ritat klart. Jag var aligned då med. Med min smärta och med vad som ville ske. Närvarande fullt ut, inget motstånd alls, bara ren och skär för jävlig smärta och nattsvart sorg. När jag läste boken igår grät jag. Den är så naken. Och jag har gett den titeln Jag skäms inte längre! Jag ska hitta ett sätt att ge ut den. Eftersom den är en bilderbok vet jag inte riktigt hur jag ska gå tillväga, ännu.

Här får ni en tjuvtitt på några bilder ur Jag skäms inte längre!








Det var några bara några sidor ur min bilderbok om sorg, smärta och medberoende. Skriven i ett extremt flöde sprunget ur sorg och smärta hand i hand med närvaro och tillit till processen.

Så tillbaka till varför jag är stjärna idag? Därför att denna lista är avbockad. Wow!

Mitt vackra troll-ljusträd
* Vårens Nya Själaglad utbud är klart - yes, stolt!
* Hemsidan uppdaterad - yes box äntligen!
* Jag vet vad jag ska skriva om i det internationella bokprojektet - Yes!
* Jag tog en go promenad på landet - yes I did!
* På promenaden fick jag inspiration till att spela in en ljudfil på min älskade iPhone 4S. Så I did! Ledare 2012 - genom Energy Management - Yes! ska hitta en lösning på hur den ska läggas ut.
* Julgranen utbytt mot ett ljusträd av trollhassel fyllt av tro, hopp och kärlek - Yes!




Bästa vännen Bettan
* Halvljuslampan bytt på Bettan - Yes
* Skulle fylla på bensin i tanken, känner att jag annars blir stående någonstans ikväll, men saknade rör eller tratt. Löste det med en läskflaska jag sågade av botten på och stack in en pinne så att bensinluckan i tanken hölls öppen eftersom flaskan inte nådde enda fram - Yes, jag har allt jag behöver om jag skiter i formen för lösningen och mina händer luktar bensin.

Välkommen in till Själaglad 2012,
den nya hemsidan och se vårens utbud!

Hjälp mig gärna att sprida vårens utbud. Jag är väldigt stolt över det. Det är helt sprunget ur hjärtat och viljan att tjäna på bästa och mesta möjliga sätt. Jag skulle med glädje gå ut och föreläsa om Ledare 2012 - Energy Management. Tipsa gärna mig om plats eller någon annan om möjligheten att höra om det nya ledarskapet.
Massor av kärlek till er alla från en lycklig Marie som idag rinner med i flödet!

Inga kommentarer: