torsdag 12 januari 2012

Kärleksstigen

Vart bär vägen?




Jag lade in filmen ovan redan i natt. Det är på den vägen jag vandrar. Kärleksstigen. I stilla förvissning och tillit till att kärleken är vägen. Kärleken till Livet, mig själv och min själsfrände. För det är inom dessa områden det är så lätt att förlora eller tappa bort Kärleken. Den vi bär för barnen och vännerna, är en vi inte krampaktigt håller fast vid rädda att förlora. Den är självklar, ofta prioriterad, så den finns där alltid.


Jag steg upp tidigt denna morgon för att köra dottern till bussen. Just nu väntar jag på att klockan ska bli nio då jag ska ha ett möte. Morgonstunden i vintermörkret känns mysig med tända ljus, kaffe och korvmackor. Som frukostsällskap har jag haft Robert Gass och Judith Ansara Gass. Jag är en fan av Robert. Honom mötte jag i USA i höstas. Hans själfulla musik använder jag ofta i mina olika grupper. Det är han till höger i bild. Hans övningar bär jag med mig som höjdpunkten på resan. De var magiska och fick mig att se på min själsfrände med nya mer kärleksfulla och förstående ögon.


Robert känns vänlig, autentisk, ödmjuk och levande. Och jag skulle inget hellre vilja än att delta med min stora kärlek på en av de workshops han och hans fru Judith arrangerar. Det var ett sådant klipp jag fann som frukostsällskap denna morgon som nu börjat ljusna. Den försätter mig i ett längtansfullt tillstånd. Jag vet vad alla i filmen pratar om. Jag har upplevt det. På alla de plan makarna Gass förespråkar att en relation och sacred sexuality ska näras på: Heart, Spirit, Mind and Body. "Offer them your best self" säger en kvinna i slutet. Det är vad en relation går ut på, att erbjuda sin partner mitt allra bästa jag. Jag är fullständigt enig om detta.
Sent ikväll kommer min stora livskärlek på besök. Jag behövde släppa taget om honom för att förstå hur stor min kärlek till honom är och var. Men det är en annan historia. Jag längtar .... att få dela mitt hjärta, min själ, mina tankar och min kropp med honom. Allt vill jag ge och allt vill jag ha.

Varsågod en gåva till er alla inför den kommande helgen. Vårda Kärleken!




"Be kind whenever possible. It is always possible."  The Dalai Lama

Robert och Judiths 8 övningar:
  1. Self - Responsibility / Personligt ansvar
  2. Prescence / Närvaro
  3. Authenticity /Äkthet
  4. State shifting / Byta tillstånd 
  5. Empathy / Empati
  6. Appropriate Boundaries / Lämpliga Gränser
  7. Skillfull Communication / Skicklig Kommunikation
  8. Sensual Loving / Älska Sensuellt 

Störst av allt är Kärleken <3

Inga kommentarer: