fredag 13 januari 2012

Kärlek i alla former

Mitt favoritämne är Kärlek. I alla former. Kärlek gör oss snälla. Det är jag övertygad om.


Idag har jag varit i mycket kärlek. I och omkring mig. Jag vandrade hela vägen fram på Kärleksstigen. Den jag visade er i filmen i gårdagens inlägg. Jag vandrade med den lille gossen jag berättade om. Men idag var han förpackad i en vuxen mans vackra fysiska kropp. Jag lät honom leda mig. Vi arbetade under hela vår långa och soliga promenad med tillit till varandra. Och jag fann värdefulla insikter om mig själv och mitt ledarskap. Värdefulla insikter om mig som följare. Det var skönt att leda, men underbart att bli ledd. Jag har lärt mig mer om mig själv på en vandring i naturen idag under en och en halvtimme, än vad de flesta utbildningar erbjuder. Det är lätt att göra det enkla komplicerat, tro att det krävs en massa avancerade metoder. Men allt som ibland behövs är att ge sig hän i närvaron på en skön promenad och ta emot det som vill träda fram. 


Ibland känns allt upp och ner. Tvivel smyger sig in. Vad sysslar jag egentligen med? Som egen företagare kan de tvivlen få stora konsekvenser. Hur ska jag sälja tro om jag själv tvivlar?

Jag är människa. Jag tvivlar ibland. När jag överkommer mina tvivel stärks min tro. Och med det trovärdigheten på mig, det jag är och gör.
Igår var en dag då flödet plötsligt utbyttes i tvivel. Inte av någon speciell anledning vad jag vet. Utan bara så där. Tröttheten öppnade dörren för tvivlet att träda in.
Men igår sorterade jag också bland alla mina affärspapper. Och jag fann en handskriven lapp. Bara en enkel notering, men utav en mycket speciell person. En avliden vän vid namn Ulrika. Och jag mindes hur hon sagt till mig att vara rädd om Kärleken. Hon lyfte av mig tvivlen. Livet är för värdefullt för att användas till oro. För kort att nyttjas till sådant som inte är kärlek.
Det fanns en tid då min längtan efter kärlek var enorm. Efter skilsmässan från barnens pappa. Då skrev jag detta ...


Och jag fick allt det jag längtade efter. Men det är så lätt att börja ta det för givet. Sluta uppskatta det vi har och börja längta efter något nytt. Jag har förstått det. Jag har lärt mig läxan. Jag älskar hämningslöst med risk för att bli sårad. "Your money goes where your beliefs are." Jag fann den noteringen igår. Och i mitt fall är det sant. Jag har satsat en gigantisk summa pengar på kärlek i alla möjliga former. Det har gett utdelning i alla former utom just pengar. En stor del av utdelningen har kommit från mina underbara kunder som jag inte skulle vilja leva utan. Jag inväntar på inflödet av pengar nu. För idag känner jag att all den kärlek jag tagit emot i form av ord från Jesus, teckningar, modeller, affirmationskort och Gud vet allt. Det är Guds kärlek förpackad  i former som ni ska kunna få ta emot. Jag har inget rätt att undanhålla all denna kärlek. Jag lovar er alla att jag ska finna en väg även för detta att delges er. Först ut blir bilderboken jag gett exempel ur. Jag har lämnat över den i händerna på en man jag litar på och bett om hjälp. Den läkning som jag fick uppleva under skapandet av den boken, den vill jag ge andra möjligheten att få uppleva. Och när jag tvivlar på att det jag gör spelar någon roll för andra, då plockar jag fram och tar åter emot all den kärlek som mina vänner och kunder skänkt och ofta skänker mig.


TIPS! Skaffa er en mapp på datorn med alla fina mail, bilder och allt annat kärleksfullt som ni fått av andra. Och plocka fram det när tvivlen kommer på besök.

Inga kommentarer: